Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Investigation of how early painters used simple cameras to capture realistic images--400 years before the invention of the photograph. Examines works by Jan Van Eyck, Vermeer, Holbein, Caravaggio and Velázquez. Demonstrates methods using camera lucida, camera obscura and convex mirrors.
Realism in art. --- Painting --- Camera obscuras. --- Camera lucidas. --- Painting, Renaissance --- Painting from photographs. --- Technique --- History. --- History.
Choose an application
De Intervisiewaaier biedt alle ingrediënten voor succesvolle intervisie. Bruikbare, eenvoudige modellen voor intervisie en een heldere beschrijving van:- Voorwaarden en uitgangspunten- De belangrijkste vaardigheden- Ieders bijdrage en de rolverdeling binnen de groepOp de voorkant: schema's voor de bijeenkomsten. Op de achterkant: checklists, spiekbriefjes, valkuilen, tips en tools.Intervisie = Collectieve Reflectie & Eigen Actie (CREA-Model)
groepsdynamica --- coaching --- intervisie --- Social welfare methods --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit --- 65.012.4 --- Vaardigheden talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Coaching --- Intervisie. --- Management.
Choose an application
Met dit spel kunnen door middel van 128 kaarten talloze kernkwadranten en dubbelkwadranten worden samengesteld op een overzichtelijk spelbord. Elke kaart is een beschrijving van een kwaliteit/uitdaging of een valkuil/allergie, aangevuld met een synoniem en een uit het leven gegrepen typering. Met uw kernkwaliteiten geeft u uiting aan wie u bent. Voorbeelden van kernkwaliteiten zijn daadkracht, zorgzaamheid, zorgvuldigheid, ordelijkheid, ontvankelijkheid, invoelingsvermogen enzovoorts. Zoals de kwaliteit van het geluid bij een radio medebepaald wordt door de precisie waarmee deze afgestemd is op de juiste golflengte, zo wordt ook de mens inspirerender als hij afgestemd is op zijn eigen kernkwaliteiten. De theorie van de Kernkwadranten wordt beschreven in het boek Bezieling en kwaliteit in organisaties door Daniel Ofman, Servire Uitgevers Utrecht, ISBN 90-2153-593-9. Dit spel bevat 128 kaartjes en 3 spelborden (ook voor 2 soorten dubbelkwadranten). Op elk kaartje staat een begrip (bijvoorbeeld enthousiasme), een synoniem (bijvoorbeeld geestdrift) en een gezegde (bijvoorbeeld met hart en ziel) om het begrip tot leven te brengen. In de handleiding zijn verschillende spelvormen met bijbehorende spelregels te vinden. Met name wanneer mensen moeite hebben woorden te vinden voor hun kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen of allergieen kan dit spel je meer keuzemogelijkheden bieden.
159.9 --- 417.1 --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 366.4 --- 417 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Kwaliteit --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- communicatie --- kernkwadranten --- management --- spelen --- spelmateriaal --- zelfkennis --- kwaliteitszorg (ler) --- persoonlijkheid (ler) --- 305 --- Relaties - spel --- 061315.jpg --- Relaties: spelen --- persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsvorming --- Management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 159.93 --- 37.03 --- Games --- kwaliteitenspel --- Spelen --- Speltherapie --- 65.012.4 --- 658.56 --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Creativiteit --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Persoonlijkheidsleer. --- Educatieve spellen. --- Theory of knowledge --- kennismaking --- Social psychology --- zelfontplooiing --- sociale psychologie --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- organisatiecultuur --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- bedrijfsleiding --- organisatiemanagement --- creativiteit --- kernkwaliteiten --- kwaliteitszorg --- organisatieleer --- organisaties --- Spelmateriaal. --- Creativiteit. --- Kwaliteit. --- Management. --- Omgangskunde. --- Organisatie. --- Persoonlijkheid. --- Projectmanagement. --- Relaties. --- Ontwikkelingsspelen --- 65.01 --- Creativiteit --- Omgangskunde --- Organisatie --- Persoonlijkheid --- Projectmanagement --- Relaties --- Didactic strategies --- Secondary education
Choose an application
De bedoeling van dit kaartspel is je met jezelf en anderen in gesprek te brengen over hetgeen je inspireert, van binnen uit motiveert. Het spel geeft richting bij het beantwoorden van de vraag: wat wil ik? Het spel bestaat uit 140 kaarten, verdeeld over vier groepen:- Activiteiten. Hierbij gaat het om vragen als: Waar ben ik graag mee bezig? Waar krijg ik energie van? Voorbeelden zijn: verzorgen, anderen iets leren, onderzoeken of ontwerpen.- Inspiratiebronnen. De kernvraag bij deze set kaarten is: Waar haal ik mijn inspiratie vandaan? Voorbeelden zijn: natuur, idealen, gevoelens, wetenschap of techniek.- Voorwaarden. Hierbij gaat het om de vraag: Wat heb ik nodig om effectief en prettig te kunnen functioneren? Voorbeelden zijn: vrijheid, steun van anderen of resultaat zien.- Belemmeringen. De centrale vraag hierbij is: Welke gedachten remmen mij te doen wat ik leuk vind of mijn kwaliteiten in te zetten? Voorbeelden zijn: 'ik ben niet de moeite waard', 'ik wil geen hulp vragen' of 'anderen laten mij in de steek'.Met bovenstaande groepen kan zowel afzonderlijk als in combinatie met elkaar worden gespeeld. Je zou de verhouding tussen de afzonderlijke onderdelen van het spel en het begrip 'inspiratie' als volgt kunnen samenvatten: wil je geïnspireerd raken of blijven, dan is het van belang dat je activiteiten doet die je leuk vindt, dat aan de voor jou noodzakelijke voorwaarden wordt voldaan, dat je je inspiratiebronnen volledig benut en dat je weinig last hebt van belemmeringen.Er zijn talloze toepassingen van dit spel, bijvoorbeeld: samenwerking in teams, intervisie, functioneringsgesprekken, loopbaanplanning en coaching.( https://www.managementboek.nl/spel/9789074123075/inspiratiespel-spel-peter-gerrickens)
65.012.4 --- jeu --- spel --- management --- Motivation Motivatie --- Personnalité Persoonlijkheid --- educatief --- kaarten --- psychologie --- rollenspel --- scholen --- sociaal --- sociologie --- teams --- 305.8 --- 417.1 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Zingeving --- communicatie --- competenties --- sociale vaardigheden --- spelen --- vaardigheidstraining --- 415.3 --- Emoties (gevoelens, haat) --- Inspiratie --- 159.923 --- Communicatie --- Karakterkunde --- Persoonlijkheid --- 305 --- D50056.jpg --- Relatiespelen --- motivatie --- Team personeel talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Uitvoerende functies --- 159.94 --- Games --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- spelinstructie --- zelfkennis --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Spellen --- kwartetspel --- D50055.jpg --- Relationele spelen --- Educatieve spelen --- Sociale psychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfontplooiing --- persoonlijkheidsvorming --- emoties --- 159.942 --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsproblemen --- Begeleiding --- Motivatie --- Zelfmanagement --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- Zelfzorg --- Man --- Volwassene --- Ontwikkelingsspelen --- Sociale vaardigheden --- coaching --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Choose an application
Isaac-nrt is een methode natuur, ruimte en techniek voor de eerste graad A-stroom van het secundair. De methode is bruikbaar in alle netten en sluit volledig aan bij de nieuwe eindtermen.Met Isaac-nrt verwerven jongeren op een methodische wijze betrouwbare feitelijke kennis over natuurwetenschappen, aardrijkskunde en techniek. Isaac is geschikt voor scholen die aardrijkskunde, natuurwetenschappen en techniek geheel of gedeeltelijk interdisciplinair aanbieden.Het Vademecum bevat de theorie en het begrippenkader, maar ook de essentiële vaardigheden die nodig zijn voor het kunnen uitvoeren van de opdrachten. Dat maakt het overbodig om doorheen de modules telkens bepaalde onderdelen te herhalen.
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- natuurwetenschappen --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.4 natuurwetenschappen --- aardrijkskunde --- geschiedenis --- Natuurwetenschappen --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- Aardrijkskunde --- Techniek --- Spijsverteringsstelsel --- Fotosynthese --- Voedingsleer --- Water --- 485.4 --- handboeken --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- PXL-Education 2020 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de natuurwetenschappen --- didactiek van de technologie --- Textbooks --- Nature --- Space and time --- Technique --- Techniek (wetenschap) --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Onderzoek (wetenschap) --- Wetenschap
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten
65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|